Centrala telefoniczna DELTA, to centrala o elastycznej konfiguracji, szerokiej gamie funkcji i usług oraz rozbudowanym systemie komunikatów słownych. Modułowa budowa centrali telefonicznej DELTA umożliwia prostą rozbudowę poprzez dodanie pakietów funkcyjnych oraz paneli rozszerzeń obudowy. Zaletą centrali telefonicznej jest system uniwersalnych gniazd (slotów), który pozwala na zastosowanie dowolnej ilości poszczególnych typów wyposażeń. |
Laur INFOTELA 2002 |
Konfiguracja
Centrala telefoniczna DELTA jest oferowana w trzech wersjach:
Maksymalna pojemność |
DELTA 160 |
DELTA 320 |
DELTA 480 |
158 portów |
318 portów |
478 portów |
9 pakietów* |
19 pakietów* |
29 pakietów* |
* Ilość pakietów wyposażeń liniowych
System telekomunikacyjny DELTA dysponuje maksymalnie 29 uniwersalnymi gniazdami (slotami) na pakiety funkcyjne, w których można obsadzać następujące typy kart:
- pakiety miejskie dla 4, 8 lub 12 wyposażeń
- pakiety abonenckie 8, 12, 16 wyposażeń
- pakiety traktu 2 Mb ISDN dostępu pierwotnego
- pakiety styków S/T ISDN (2B+D)
- pakiet CLIP
Wyposażenie standardowe
W skład wyposażenia standardowego centrali telefonicznej DELTA wchodzą:
- zasilanie rezerwowe w obudowie centrali z bezobsługowymi akumulatorami zapewniające około 5 h pracy rezerwowej,
- przełącznica z zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi w obudowie centrali
- rejestracja i taryfikacja połączeń z buforem na 70 000 rozmów,
- funkcja wyboru najtańszej drogi połączeniowej LCR
- 8 zapowiedzi głosowych - dla funkcji DISA, zamawianych połączeń, komunikatu alarmowego oraz funkcji HOLD,
- system 160 abonentów wirtualnych z indywidualnymi kontami rozliczeniowymi
- usługa DISA
- 4 porty systemowe dla aparatów oraz konsol Panasonic, automatyczne rozpoznawanie sygnału faksu dla wszystkich linii miejskich,
- 2 interfejsy szeregowe RS 232 (podłączenie komputera PC i modemu),
- wejście audio umożliwiające podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku,
- program komputerowy DoCent do konfigurowania centrali telefonicznej oraz BilCent do analizy bilingu,
- współpraca z oprogramowaniem CTI, integrującym centrali z siecią komputerową,
- możliwość podłączenia bramofonów,
- Zobacz Kto Dzwoni - prezentacja numeru abonenta dzwoniącego dostępna jest przy zastosowaniu łączy ISDN ze strony linii miejskich. Identyfikacja numeru jest wysyłana na wyświetlacze aparatów systemowych, ISDN i analogowych (CLIP FSK - opcja), oraz do programu CTI
Wyposażenie ISDN
W centrali telefonicznej DELTA można zastosować pakiety traktu 2 Mb ISDN dostępu pierwotnego oraz pakiety styków S/T ISDN (2B+D). Dostęp do ISDN zapewni szybszą transmisję danych do 128 kb/s, a w przypadku zastosowania modułu ISDN (30B+D) - 2 Mb/s oraz wyższą jakość połączeń. Ponadto uzyskuje się dostęp do: MSN oraz DDI - usług pozwalających na przyznanie abonentom wewnętrznym centrali niezależnych numerów oraz CLIP - prezentacji numeru abonenta wywołującego.
Organizacja ruchu telefonicznego
Centrala telefoniczna DELTA pozwala zorganizować ruch telefoniczny w firmie zgodnie z wymaganiami użytkownika. Ustawienie centrali telefonicznej można dostosować do charakteru pracy firmy, natężenia ruchu, pory doby, świąt itp. Połączenia przychodzące mogą być obsługiwane przez telefonistkę, system DISA lub kierowane bezpośrednio do abonenta wewnętrznego (DDI).
Centrala telefoniczna DELTA umożliwia zastosowanie wielu innych rozwiązań, które ułatwią organizację łączności w firmie, są to między innymi: grupy wspólnego wywołania, podział ruchu wychodzącego na wiązki, gorące linie, zestawianie połączeń konferencyjnych. Ponadto centralę telefoniczną DELTA wyróżnia możliwość utworzenia w obrębie centrali niezależnych grup abonenckich. Wyodrębniona grupa i jej przywileje związane z obsługą połączeń mogą się całkowicie różnić się od ogólnie przyjętej organizacji ruchu w centrali np. posiadać inny system zapowiedzi, dostęp do linii miejskich itp.
Program Redukcji Kosztów
Centrala telefoniczna DELTA posiada Program Redukcji Kosztów, który umożliwia indywidualne rozliczanie poszczególnych abonentów centrali, wydruk kosztów rozmów telefonicznych oraz restrykcje wybranych połączeń. W buforze centrali o pojemności około 70 000 rozmów przechowywane są informacje o numerze abonenta wywoływanego, czasie trwania połączenia oraz jego koszcie. Dodatkowo istnieje możliwość wprowadzenia restrykcji połączeń wychodzących. Mogą one dotyczyć wybranych abonentów i przybierać różne formy: blokada połączeń audiotele, sieci komórkowych, międzynarodowych, międzymiastowych itp. Centrala posiada też funkcję wyboru najtańszej drogi połączeniowej LCR (Least Cost Routing).
Własne numery alarmowe
Niezależnie od przyznanych uprawnień, centrala telefoniczna DELTA pozwoli użytkownikom zawsze korzystać z numerów alarmowych 997, 998, 999. Ponadto jest do dyspozycji 60 numerów alarmowych typu 9 xx, które można zaprogramować np. jako numery do firm ochroniarskich lub właścicieli.
Zasilanie rezerwowe
Centrala telefoniczna DELTA została wyposażona w zestaw 4 akumulatorów oraz zespól ich ładowania. W przypadku zaniku napięcia zasilania lub awarii centrala telefoniczna DELTA będzie pracować co najmniej 5 godzin. W zależności od pojemności centrali została przewidziana standardowa pojemność zestawu akumulatorów: dla DELTY 160 - 7 Ah, DELTY 320 - 12 Ah, DELTY
480 -17h.
Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi
Centrala telefoniczna DELTA jest system telekomunikacyjnym przystosowanym do współpracy z szeroką gamą urządzeń zewnętrznych, co znacznie zwiększa jej możliwości funkcjonalne. Do centrali telefonicznej można podłączyć: komputer PC, bramofony, bramkę GSM, system DECT, aparaty systemowe, zewnętrzne źródło dźwięku np. odtwarzacz CD.
|