Centrala telefoniczna CYFRA 200 V120/V224 z cyfrowym polem komutacyjnym to nowoczesny system telekomunikacyjny, w którym można zastosować wiele typów łączy miejskich i wewnętrznych. Takie rozwiązanie pozwala wykorzystać centralę telefoniczną w praktycznie każdej firmie, niezależnie od profilu jej działalności. Bogate wyposażenie standardowe i szereg opcji, a także bardzo atrakcyjna cena powodują, że jest to jedna z najczęściej kupowanych central telefonicznych w tej grupie pojemnościowej. Jako jedna z nielicznych central telefonicznych dużej pojemności może być wieszana na ścianie.
Konfiguracja
linie miejskie:
- od 4 do 32 linii analogowych
- od 2 do 16 łączy ISDN (2B+D)
- 1 łącze cyfrowe ISDN (30B+D)
linie wewnętrzne:
- od 8 do 112 linii analogowych (wersja V120)
- od 8 do 192 linii analogowych (wersja V224)
- od 2 do 56 łączy cyfrowych ISDN (styk S0) - do 112 urządzeń końcowych ISDN (telefon, videotelefon, fax, modem)
- do 12 aparatów systemowych z konsolami
|
|
Najważniejsze cechy centrali telefonicznej CYFRA 200
- Zobacz Kto Dzwoni - prezentacja numeru abonenta dzwoniącego dostępna jest przy zastosowaniu łączy ISDN ze strony linii miejskich. Identyfikacja numeru jest wysyłana na wyświetlacze aparatów systemowych, ISDN i analogowych (CLIP FSK), na wyświetlacz centrali oraz do programów CTI i Baza Numerów
- System 8 niezależnych zapowiedzi głosowych (o łącznym czasie trwania do 16 min.) i 4 melodii dla połączeń oczekujących
- Rozwinięta funkcja MultiDISA umożliwiającą dzwoniącemu przełączanie się pomiędzy ośmioma zapowiedziami
- Współpraca z oprogramowaniem CTI - integracja centrali telefonicznych z sieciami komputerowymi
- Program Redukcji Kosztów® połączeń telefonicznych - PRK obejmuje:
- system dyskryminacji połączeń wychodzących
- tablice numerów dozwolonych i zabronionych
- blokowanie telefonu wewnętrznego dla połączeń miejskich wychodzących
- system kont indywidualnych - możliwość przeprowadzania rozmów zewnętrznych przez abonentów wewnętrznych z dowolnego aparatu przy użyciu indywidualnego kodu i zaliczenie ich na indywidualne konto danego użytkownika
- rejestrację wszystkich połączeń wychodzących
- możliwość wydruków okresowych dla każdego abonenta oddzielnie
- funkcję wyboru najtańszej drogi połączeniowej LCR (Least Cost Routing).
Wyposażenie ISDN
Centrala telefoniczna CYFRA 200 jest w pełni cyfrowym systemem przystosowanym do współpracy z ISDN. Centrala telefoniczna może obsługiwać od 2 do 8 łączy ISDN (2B+D) zarówno od strony linii miejskich, jak i wewnętrznych. Dodatkowym atutem centrali telefonicznej jest możliwość zastosowania dostępu pierwotnego ISDN (30B+D). Dostęp do ISDN zapewnia szybszą transmisję danych do 128 kb/s, a w przypadku zastosowania modułu ISDN (30B+D) - 2 Mb/s oraz wyższą jakość połączeń. Ponadto uzyskuje się dostęp do: MSN oraz DDI - usług pozwalających na przyznanie abonentom wewnętrznym centrali telefonicznej niezależnych numerów oraz CLIP - prezentacji numeru abonenta wywołującego.
Identyfikacja numerów przychodzących
Centrala telefoniczna CYFRA 200 umożliwia stworzenie systemu identyfikacji numerów wywołań przychodzących po łączach ISDN. Identyfikacja jest przekazywana zarówno na wyświetlacze aparatów systemowych, na aparaty ISDN, jak i na zwykłe analogowe aparaty telefoniczne (CLIP FSK). Na wyświetlaczach wszystkich aparatów pojawiają się też numery abonentów wewnętrznych.
Oprogramowanie
Centrala telefoniczna CYFRA 200 jest programowana za pomocą programu komputerowego DI 200, który znajduje się w wyposażeniu standardowym centrali telefonicznej. Program umożliwia konfigurację parametrów centrali telefonicznej oraz obsługę taryfikacji rozmów (przeglądanie, wydruki) itp. Do obsługi bardziej zaawansowanej taryfikacji proponujemy dodatkowo program
Organizacja ruchu telefonicznego
Centrala telefoniczna CYFRA 200 pozwala zorganizować ruch telefoniczny w firmie zgodnie z wymaganiami użytkownika. Ustawienie centrali telefonicznej można dostosować do charakteru pracy firmy, natężenia ruchu, pory doby, świąt itp. Połączenia przychodzące mogą być obsługiwane przez telefonistkę, system DISA lub kierowane bezpośrednio do abonenta wewnętrznego (DDI). Na uwagę zasługuje funkcja MultiDISA, która umożliwia osobie dzwoniącej z miasta przechodzenie pomiędzy zapowiedziami i wybór odsłuchiwanych komunikatów. Ponadto centrala telefoniczna umożliwia wydzielenie do czterech grup abonentów, dzięki czemu może obsługiwać nawet cztery niezależne firmy czy instytucje.
Program Redukcji Kosztów
Centrala telefoniczna CYFRA 200 posiada Program Redukcji Kosztów, który umożliwia indywidualne rozliczanie poszczególnych abonentów centrali, wydruk kosztów rozmów telefonicznych oraz restrykcje wybranych połączeń. W buforze centrali telefonicznej, o pojemności około 11 000 rozmów, przechowywane są informacje o numerze abonenta wywoływanego, czasie trwania połączenia oraz koszcie. Dodatkowo istnieje możliwość wprowadzenia restrykcji połączeń wychodzących. Mogą one dotyczyć wybranych abonentów i przybierać różne formy: blokada połączeń audiotele, sieci komórkowych, międzynarodowych, międzymiastowych itp. Centrala posiada też funkcję wyboru najtańszej drogi połączeniowej LCR (Least Cost Routing).
Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi
Centrala telefoniczna CYFRA 200 jest przystosowana do współpracy z szeregiem urządzeń zewnętrznych. Do centrali telefonicznej można podłączyć: komputer PC, bramofony, bramkę GSM, bramkę VoIP, do 12 aparatów systemowych z konsolami, aparaty ISDN, modem ISDN, System KIRK 500 DECT, zewnętrzne źródło dźwięku, radiowęzeł zakładowy.
|